tisdag 2 september 2014

Juli - Ren och skär lycka

Det luktar utomlands. Precis som en tidig morgon i ett sydeuropeiskt land när man är på väg ner till supermarketen på hörnet för att köpa frukost, och man ser hur lokalinvånarna är på väg till jobbet. Det varma, klibbiga fast det är tidigt och solen inte har hunnit värma dagen många timmar, förväntningarna på vad som komma skall. Snabba mopeder susar förbi längst de kringliga vägarna och jag njuter av avgaserna de bildar och det gör mig inget att de tutar för att varna i varje sväng.
   Avgaserna från bussen som kör förbi mig i min verklighet är även de ren njutning i min utomlandsdröm och även fast jag bara är på väg till jobbet längst Karlagatan en tidig tisdagsmorgon känns allt så lätt. Det känns så bra att bo här nu. För det är nästan 25 grader och alla jag känner ska till stranden men jag är på väg till jobbet, som jag tycker så mycket om.


Och sent på kvällen inser jag att detta ändå måste vara ren och skär lycka. Det är så det känns, värmen. Jag sträcker ut mina armar från kroppen för att verkligen känna hur det känns. Det känns inget. Ingen sval vind mot mina armar utan en varm, nästan obefintlig bris. Tittar upp mot himlen och önskar att det var tre månaders vinter istället för knappt tre månaders sommar.
   Tar ett djupt andetag och tänker att bättre än såhär kan det aldrig bli. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad här