tisdag 21 oktober 2014

Tup Island



Jag ligger i sängen och hör regnet smattra mot fönstret. Det är oktober, elementet står på max men ingenting händer så jag drar täcket lite tightare runt kroppen och blundar. Minns. 
   Minns hur vi låg där i Thailand i en liten bungalow med plåttak, vi hörde varenda regndroppe. Och jag minns hur vi till slut nästan blev helt galna på det där regnet som var så mysigt i början, men som ett tag aldrig verkade ta slut.
   Efter fyra dagar började det äntligen avta, och vi åkte på vår första riktiga utflykt. Tup Island. En av de mysigaste öarna. Den är hur liten som helst och när det är lågvatten kan man gå över till Chicken Island. Kritvit sand dyker upp från havsbotten och det är verkligen p a r a d i s e t. Där såg vi solen för första gången ordentligt och det var en sådan lycka. Vi var där! Tusen mil bort, tre veckor, bara han och jag. 

2 kommentarer:

Gör mig glad här