onsdag 21 januari 2015

Blandat

Det blev lite tomt här hemma när vi städade bort julen för några dagar sen. I hinken där julgranen stod ställde C julstjärnan som fortfarande blommar fint. (Förutom en vissen del jag inte vet hur man får bort, jag har tydligen inte gröna fingrar...)
   Annars är jag glad över ljuset. Det går äntligen åt rätt håll, vi är på rätt sida. Det blir bara ljusare och ljusare och bara det blir man ju så himla mycket gladare över.

Jag satt och tittade igenom lite gamla bilder här om dagen och märkte att jag har faktiskt har riktigt många fina bilder i mitt arkiv. Kan inte riktigt bestämma mig för om jag helt enkelt tog bättre bilder förr eller om det bara är för att då hade jag faktiskt med mig kameran över allt, till skillnad från nu. Jag känner att jag kan de här platserna runt omkring, jag är färdig med detta. Men man blir ju inte bättre fotograf om kameran ligger hemma...
   Här om dagen stötte jag på min gamla fotolärare som ska ha en stor utställning på Värmlands Museum hela sommaren. Det är alltid lika kul och inspirerande att träffa honom och få en update om vad han håller på med nu för tiden. Dock har jag som sagt inte så himla mycket att komma med, även fast jag vet att jag förmodligen håller hårdare i kameran än de flesta andra som gick i min klass. Men jag är så rädd för att tappa det här så jag kommer förmodligen aldrig släppa bildtänket.
   Då vet ni det. Blandade, röriga tankar.

2 kommentarer:

  1. Jag blir så inspirerad av dina bilder från ert hem!
    det är så ljust och fint med små färgstänk lite här och var. Ska själv snart flytta och försöka inreda en hel lägenhet så jag sparar bilder på allt fint jag ser nu! Sparade bland annat ner bilden från ditt kök med alla burkar med etiketter :D Tänker att jag vill ha något liknande i mitt kök!

    SvaraRadera
  2. Tycker också jättemycket om dina bilder; de är så fina.

    SvaraRadera

Gör mig glad här